Декабрь 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Окт    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Свіжі новини

Методичний кабінет

Педагог повинен свідомо йти

в ногу з сучасністю,

пройматися й надихатися силами,

які пробудилися в ньому. 

Адольф Дістервег

 

Тенденції розвитку освіти в Україні зумовили необхідність впровадження інноваційних процесів в освітній системі, заміну старих шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, прогресивними і водночас дієвими та адаптованими до сьогодення.

Шлях, який веде до знань – це діяльність. Роль методичної роботи відчутно зростає сьогодні в зв’язку з необхідністю раціонально та оперативно використовувати інноваційні форми та методи навчання та виховання, тому що методична робота – найвагоміший засіб підвищення педагогічної майстерності викладачів, майстрів виробничого навчання, вихователів. Вона зв’язує в єдине ціле всю систему роботи ліцею

Метою методичної роботи в Чернігівському професійному ліцеї залізничного транспорту є підвищення професійної компетентності та методичної майстерності педагога, що, в свою чергу, спонукає кожного з них до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу творчими знахідками; дає можливість молодому педагогу вчитися педагогічній майстерності у старших і більш досвідчених колег; забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очолює методичну службу у Чернігівському професійному ліцеї залізничного транспорту Шихуцька Наталія Миколаївна з 2009 року, спеціаліст вищоі категорії, стаж педагогічної діяльності – 17 років.

Головне завдання методичного кабінету, на думку Шихуцької Н.М., полягає в тому, щоб побачити, осмислити і підтримати все прогресивне, що з’являється у роботі викладачів, майстрів виробничого навчання і зробити кабінет центром узагальнення передового досвіду творчо працюючих педагогів. У кабінеті сконцентровано нормативно – плануючу документацію, методичну, навчальну, наукову і довідкову літературу; створено картотеку передового педагогічного та виробничого досвіду, напрацьовано багато методичних порад щодо планування та підготовки до уроку, організації самоосвіти, тощо.

Методичний кабінет оснащений комп’ютером, принтером, сканером, мультимедійним проектором, є веб-камера для скайп-спілкування. Для ефективної роботи методичної служби здійснено підключення до мережі Інтернет, що дозволяє працювати з електронною поштою , здійснювати пошук нормативно-правових документів, інформаційних даних, поповнювати інформацією ліцейний веб-сайт http://chplzt.open.net.ua/, тобто використовувати всі можливості мережі Інтернет.

 

 

 

 

 

 

 

Методичний кабінет має свою електронну скриньку metodcab5@gmail.com.

У 2015 році методистом Шихуцькою Н.М. створено та поповнюється інформацією відповідно до роздлів блог методиста  ЧПЛЗТ https://chplzt.blogspot.com/.

В методичному кабінеті ліцею зібрані нормативні документи, згідно з якими здійснюється методична робота: Конституція України, Закони України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про методичну роботу в ПТНЗ», «Типове положення про атестацію педагогічних працівників», «Положення про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.05.2006р. за № 419» тощо.

Діяльність методичного кабінету щороку планується на діагностичній основі, ставляться завдання щодо роботи над вирішенням єдиної методичної проблеми «Впровадження сучасних технологій як засобу підвищення якості знань і вмінь учнів». Така організація роботи на діагностичній основі дає змогу виявити прогалини у роботі з педагогами і водночас визначити сильні сторони майстра виробничого навчання або викладача, накреслити шляхи їх зміцнення і розвитку. Структура методичної роботи включає взаємопов’язані та взаємодіючі елементи, що відповідають меті та завданням, які стоять перед навчальним закладом та втілюються у різних формах, методах і засобах. Форми організації методичної роботи в навчальному закладі досить динамічні. Загалом проводять її в індивідуальній, груповій і масовій формах.

Методистом Шихуцькою Н.М. створені тематичні папки:

  • Зразки плануючої документації;
  • Методична рада ЧПЛЗТ;
  • Діагностування діяльності педагогів ЧПЛЗТ;
  • Нормативні документи;
  • Атестація педагогічних працівників;
  • Школи молодого майстра в/н;
  • Школа передового педагічного досвіду;
  • Організація вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду;
  • Написання та оформлення методичних розробок;
  • Інноваційні технології в діяльності ЧПЛЗТ;
  • Сучасний урок теоретичного навчання;
  • Сучасний урок виробничого навчання;
  • Самоосвітня діяльність педагогічних працівників;
  • Колективні форми методичної роботи;
  • Індивідуальні форми методичної роботи.                                                                                 

З метою популяризації передового педагогічного досвіду педагогічних працівників ліцею, підготовки їх до атестації, висвітлення організації
методичної роботи в ліцеї та демонстрації іміджу навчального закладу, підготовлені сучасні інформаційно – методичні стенди:

  • Атестація педагогічних працівників;
  • Методичний вісник;
  • Методична робота;
  • Єдина методична проблема, над якою працює колектив Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту.        

 

Розроблені методичні рекомендації для педагогічних працівників для підготовки до показових уроків, написання методичних розробок., по впровадженню інноваційних технологій в освітній процес навчального закладу.

З даними методичними рекомендаціями Шихуцька Н.М. виступала на засіданнях педагогічних рад, інструктивно-методичних нарад, методичних комісій.

    

Методичні комісії вивчають питання, які сприяють підвищенню теоретичної підготовки майстрів виробничого навчання та викладачів, забезпечують інформацією про досягнення сучасної педагогічної науки, виробничої практики, передового педагогічного та виробничого досвіду.

Значний практичний ефект дають нетрадиційні форми проведення засідань методичних комісій: круглі столи, проблемні семінари, практикуми, тренінги. Тематика і вибір форми роботи визначається за пропозиціями викладачів і майстрів в/н, а координує їх діяльність методист. Так, у формі проблемного семінару пройшли засідання методичних комісій для підготовки до педагогічної ради «Готовність педпрацівників ліцею до інноваційної діяльності» (2015 р.)ю

   

Одним із пріоритетних методичних напрямів у діяльності Шихуцької Н.М. є робота з молодими спеціалістами. Більшість молодих майстрів – це колишні випускники ліцею, які, безумовно, потребують додаткової уваги і допомоги. В ліцеї працює Школа молодого майстра, в якій педагоги – початківці одержують практичну допомогу від методиста, старших майстрів та досвідчених наставників (за кожним молодим та малодосвідченим майстром виробничого навчання наказом по ліцею закріплений наставник). Заняття Школи молодого майстра сплановані методичного службою ліцею так, щоб її учасники осягали педагогічну науку, тому що, нажаль, не всі з них мають педагогічну освіту, та вдосконалювали професійну майстерність.

Основна увага в роботі з малодосвідченими майстрами в/н приділяється організації і методиці проведення уроків виробничого навчання. Як показав аналіз анкетування, основні утруднення стосуються структури уроку, вибору оптимальних форм і методів на всіх його етапах.

Важливе місце в роботі методичного кабінету відведено вивченню, узагальненню і впровадженню передового педагогічного досвіду. Кабінет містить теоретичний матеріал з цього питання, папки з кращими набутками педагогів ліцею.

  

Кінцевим результатом даної роботи є обговорення передового досвіду педпрацівника на засіданні педагогічної ради та оформлення методичного вісника для впровадження досвіду роботи в педагогічну практику.

Методичний кабінет забезпечує методичне інформування педагогів під час проведення різноманітних загальноліцейних методичних заходів. На базі методичного кабінету проходять засідання методичних рад,  інструктивно – методичні наради, засідання методичних комісій, Школа молодого майстра виробничого навчання, Школа передового педагогічного досвіду, огляди – конкурси виставки методичних напрацювань педагогів, здійснює роботу атестаційна комісії, педагогічні читання, семінари, тренінги, тощо.

 

Взагалі, як показує досвід, значний практичний ефект дають такі нетрадиційні форми методичної роботи, які містять у собі елементи гри, де педагог опиняється у ролі учня. Наприклад педагогічний тренінг «Педагог. Професія чи стиль життя?»

       Фото Наталии Шихуцкой.Фото Наталии Шихуцкой.Фото Наталии Шихуцкой.

Всі методичні заходи, що проходять в навчальному закладі висвітлюються у соціальній мережі Facebook   https://www.facebook.com/profile.php?id=100010976703189

Напрацювання педагогічних працівників систематизовано та зібрано в методичному кабінеті ліцею відповідно до методичних комісій.

      

     

Практика впровадження різноманітних форм методичної роботи показує, що саме у творчих педагогів, які використовують у своїй роботі досягнення науки і передовий досвід, як результат – їх особисті досягнення та високі показники у теоретичному та професійному навчанні учнів.

Отже, методична робота у навчальному закладі спрямована на:

  • формування професійної компетентності;
  • залучення дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій в освітній процес;
  • збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу;
  • вироблення інноваційного стилю діяльності.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *