Июль 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
« Июн    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Діяльність практичного психолога

Практичний психолог Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту – Костриков Артем.

123333

 

Психолог – важлива людина в житті кожного. Він працює з найціннішим – особистістю. Він допомагає, скеровує, підказує, спрямовує на життєву дорогу.        Бути психологом означає бути обізнаним у різних сферах життя, бути відкритою, небайдужою людиною. Кожна дитина – це маленький всесвіт, і правильно підібравши  ключик, можна виховати особистість. А найбільшою нагородою для психолога є відчуття того, що ти допоміг становленню людини.

Освіта  — вища,  спеціальність – вчитель історії та людини і світ. Здобуваю другу вищу освіту в Чернігівському обласному інституті ППО ім. К.Д. Ушинського.

Основна мета діяльності психологічної служби – створення сприятливих умов для розвитку особистості учнів , забезпечення психологічного здоров’я і психологічного комфорту учня і всіх учасників навчально-виховного процесу.

Основні завдання психологічної служби:

  • сприяти створенню умов для узгодженої діяльності, успішного розв’язання завдань, досягнення цілей, які разом висувають учасники НВП;
  • сприяти створенню середовища, де учасники освітньо-виховного процесу:

—                      усвідомлюють і орієнтуються на конкретні цілі та якісне бачення майбутнього;

—                      кожен реалізує свою роль, обов’язки і функції;

—                      триває постійне вдосконалення, колектив відкритий для нових ідей, новітніх педагогічних технологій, які спільно вивчає, обговорює, пристосовує до конкретних умов закладу, обмінюється ідеями, створює спільний досвід роботи;

—                      формується чітке уявлення основних складових компетенції, колектив вчителів, батьків, учнів усвідомлює свої стратегічні переваги, варіанти досягнення цілей.

Основні завдання психологічної служби, щодо реалізації проблемного питання:

  • сприяти повноцінному  особистісному  й   інтелектуальному розвитку  дітей ;
  • формувати соціальнозначущі компетентності в учнів через систему корекційно-розвивальної, просвітницької та профілактичної діяльності;
  • здійснювати психологічний супровід навчальних закладів освітнього округу;
  • створювати умови для формування в учнів мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечувати індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
  • проводити профілактичну і корекційну роботу відхилень в  інтелектуальному і особистісному розвитку дитини;
  • діагностична та розвивальна  робота з обдарованими дітьми;
  • активізувати проведення корекційно-розвивальної роботи щодо збереження  психічного здоров’я учасників навчально-виховного процесу;
  • розширити психологічну просвіту, з метою профілактики асоціальних явищ (алкоголізму, наркоманії, соціального сирітства, насилля тощо), девіацій та труднощів у навчанні й вихованні;
  • активізувати проведення превентивних заходів щодо різних форм залежності, соціально небезпечних ігор, фізичного насилля та агресивної поведінки в соціальних мережах, при роботі в мережі Інтернет;
  • підвищувати рівень обізнаності щодо протидії торгівлі дітьми серед учнівської молоді, батьків та осіб, які їх зміщують;
  • сприяти популяризації психологічних знань, з метою підвищення психологічної культури учнів, батьків, учителів;
  • сприяти розвитку організаторських здібностей учнівського самоврядування класу та школи в цілому;
  • проводити «години психолога»;
  • здійснювати ефективний супровід дітей пільгового контингенту (особливо дітей з особливими потребами);
  • підвищувати рівень психологічної компетентності керівників шкіл та дошкільних навчальних закладів;

У своїй роботі орієнтуюсь на запити адміністрації ліцею, учнів, батьків, вчителів, майстрів виробничого навчання. До активної співпраці намагаюсь долучити усіх учасників навчально-виховної роботи.

Основними напрямками роботи можу визначити такі:

Ø     психодіагностика (індивідуальна та групова);

Ø     психологічне консультування (індивідуальне та групове);

Ø     психологічна просвіта (для всіх учасників навчально-виховного процесу);

Ø     корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (індивідуальна та групова);

Ø     превентивна робота;

Ø     організаційно-методична.